Office manager H/F
We are hiring an office manager H/F to provide administrative and financial support for one of our client based in Paris .
The company is a medical device company founded in Paris, France, employing 15 people in the headquarters in Paris, 25 people in a US-based subsidiary, and various people working remotely in Australia, Germany, the Netherlands.
Your responsibilities will include:
Finance:
- Manage treatment and validation of invoices
- Prepare payments to suppliers
- Handle archiving of invoices and other legal documents
- Review and validate expenses
- Collect and enter data for various financial spreadsheets
- Ensure legal and administrative compliance of clinical activities
- Provide administrative administrative support for contracts and legal documents
General and Office Management :
- Assist the Management team and the collaborators with the day-to-day administrative duties in the office and ensure that office is operating smoothly
- Manage office supplies
- Assist and support the Management by carrying out international travel arrangements
- Arrange and co-ordinate internal and external conference calls and meetings
- Plan internal and partner workshops, seminars and other events
- Assist the team and the executives to create clear, informative PowerPoint presentations
- Handle telephone calls and visitors reception
- Manage mail and email correspondence
- Assist with managing and maintaining IT infrastructure
- Provide other administrative support as necessary, including scheduling internal and external group meetings, maintaining calendars, doing research, and creating reports/meeting minutes
REQUIRED SKILLS
- 3-5 years similar experience in a start-up company, preferably in the medical sector
- Language: fluent in written and spoken English and French
- Excellent Computer skills: Microsoft Outlook, Excel, Word, PowerPoint, Teams, visioconference tools
- Ability to handle sensitive and confidential items with discretion
- Capable of handling diverse matters, with an adaptable and flexible approach/mindset
- Detail conscious, with outstanding planning and organizational skills (priorities, meetings, travel)
- Willing and able to learn
Avez-vous déjà pensé à devenir consultant(e) en recrutement ?
Deux fois Great Place to Work, Walters People a reçu 5 étoiles dans le classement des Meilleurs Cabinets de Recrutement du journal Les Echos (catégories: Travail Temporaire et Managers et Spécialistes).
Nous avons de nombreuses opportunités à pourvoir dans nos équipes, n’hésitez plus, rejoignez-nous https://www.walterspeople.fr/nous-rejoindre.html
Offres suggérées
-
Salaire: 30000€ - 35000€ anLocalisation: ParisDate de création: 25 mai 2022Nous recherchons un top profil office manager H/F pour le compte d'un de nos clients dans le secteur de la finance.
-
Salaire: 31200€ - 35100€ anLocalisation: ParisDate de création: 21 juin 2022Nous recrutons pour la direction générale d'une entreprise spécialisé dans le juridique, un/une assistant(e) de direction H/F. En qualité d'assistant(e) de direction H/F, vous serez rattaché(e) à la Direction Générale et la Cheffe de cabinet. La fourchette de rémunération est comprise entre 31 000€ et 35 000€ pour un contrat CDD de 7 mois à pourvoir à partir du 01 juillet 2022. Le poste est basé dans le 8ème arrondissement.
-
Salaire: 30000€ - 35000€ anLocalisation: ParisDate de création: 16 juin 2022Nous recrutons un(e) assistant(e) administratif(ive) polyvalent(e) bilingue H/F pour un CDI chez un de nos prestigieux clients dans un cabinet d'avocat.
-
Salaire: 30000€ - 35000€ anLocalisation: ParisDate de création: 13 juin 2022Nous recrutons un(e) assistant(e) d'équipe H/F pour une société spécialisée dans le secteur de la gestion immobilière. En qualité d'assistant(e) d'équipe H/F, vous serez rattaché(e) à une équipe de 9 collaborateurs afin de les épauler au quotidien. La fourchette de rémunération est comprise entre 30 000 et 35 000 euros brut annuel fixe. Le poste est basé à Paris (75009). Le poste est à pourvoir en CDI.
-
Salaire: 30000€ - 35000€ anLocalisation: Paris-9e-ArrondissementDate de création: 1 juin 2022Nous recrutons pour notre client, filiale immobilière d'un grand groupe de Prêt à Porter, un/une assistant(e) de Département H/F.